Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Επαγγελματικές κάρτες(διαφήμιση, Marketing)




κάρτες ΚΑΛΛΙΟΠΕΙΑ

Το πρώτο βήμα του μάρκετινγκ: 

" Γειά σας, ορίστε η κάρτα μου."

Μη σας προκαλεί / εντυπωσιάζει ο όρος μάρκετινγκ, γιατί υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχετε και εσείς οι ίδιοι ενεργά εμπλακεί στη διαδικασία αυτή για κάποιο καιρό τώρα. Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνατε, αφού ανοίξατε την επιχείρηση σας, ήταν να εκτυπώσετεεπαγγελματικές κάρτες.
Από την πρώτη στιγμή που θα δώσετε την κάρτα σας σε κάποιον, κάνετε μάρκετινγκ, εξασκείτε την τεχνική τουμάρκετινγκ.
Αυτό που κάνετε στην ουσία όταν δίνετε την κάρτα σας είναι να λέτε στον κόσμο ποιοι είστε, τι πουλάτε και που μπορούν να το αγοράσουν. Οι σημερινοί δικτυακοί τόποι (websites) με πολύ πιο περίτεχνο φυσικά τρόπο, κάνουν βασικά το ίδιο πράγμα.
Ας επιστρέψουμε όμως στο βήμα 1: αυτό το μικρό κομμάτι έντυπου υλικού που πάντοτε κρατάτε πάνω σας και που τόσοι άνθρωποι θεωρούν ως δεδομένο, και δε θα έπρεπε...

Οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε. 

επαγγελματικές κάρτεςΘυμηθείτε: Δε θα έχετε ποτέ δεύτερη ευκαιρία να κάνετε μια καλή πρώτη εντύπωση! Εκτός από την δική σας εμφάνιση, η επαγγελματική σας κάρτα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πρώτης σας γνωριμίας με έναν πιθανό πελάτη. Δώστε της αξία ! Πολλοί από μας παίρνουν την επαγγελματική κάρτα ως δεδομένη και αποδέχονται οτιδήποτε τους δώσει ένας τοπικός τυπογράφος, ο οποίος μάλλον δε θεωρεί το μάρκετινγκ τίποτα περισσότερο από μια αγορά, όπου κανείς αγοράζει φρούτα και λαχανικά.Λάθος! Αυτό δίνει στους ανθρώπους την εντύπωση ότι δεν ενδιαφερόμαστε αρκετά για τη δουλειά μας. Υπάρχουν και άλλοι που φαίνεται ότι παρουσιάζουν ένα λανθάνον σύμπλεγμα τύπου Steven Spielberg καθώς η κάρτα που φτιάχνουν είναι αντάξια μιας χολιγουντιανής πρεμιέρας, μια υπερβολική κάρτα που συμπληρώνεται με μια φωτογραφία και η οποία θα περιείχε και μια επιγραφή νέον που αναβοσβήνει, αν υπήρχε τρόπος να τοποθετηθεί εκεί. Πάλι λάθος! Αυτό δίνει την εντύπωση σπατάλης, υπερβολής, φιγούρας και υπερβάλλοντος χαρακτήρα. Δεν πρόκειται να εντυπωσιάσετε κανέναν με μια φανταχτερή κάρτα - το αντίθετο μάλιστα! Πιθανότατα θα αποθαρρύνετε τους πιθανούς πελάτες σας...

Το μέγεθος μετράει. 

Το ιδανικό μέγεθος για μια σωστή επαγγελματική κάρτα είναι85 Χ 54 χιλιοστά και δεν θα πρέπει να διαφέρει περισσότερο από μερικά χιλιοστά για κάθε πλευρά. Αν η κάρτα σας είναι μεγαλύτερη, θα είναι δύσκολο για τον αποδέκτη της να τη βάλει στο πορτοφόλι του ή σε ειδικές καρτοθήκες. Το ίδιο άσχημο είναι να χρησιμοποιείτε αυτές τις μίνι-κάρτες που έχουν κάποιοι. Φροντίστε να έχει η κάρτα σας το τυποποιημένο μέγεθος για καλύτερα αποτελέσματα.

Όσον αφορά τη γραμματοσειρά και το μέγεθος των γραμμάτων, προσπαθήστε η κάρτα να μην είναι πολύ φανταχτερή. Εκτός από το λογότυπο/σήμα κατατεθέν σας φυσικά, φροντίστε να χρησιμοποιήσετε μια ζωηρή, καθαρή γραμματοσειρά, όπως Arial ή Courier και το μέγεθος των γραμμάτων να μην είναι μικρότερο από 8. Είναι μεγίστης σημασίας η κάρτα σας να είναι ευανάγνωστη με την πρώτη ματιά.

Μην γράφετε πολλά: το μόνο που χρειάζεστε είναι οι βασικές πληροφορίες για το άτομο σας: το όνομα της εταιρίας σας (και το λογότυπο, εάν έχετε), η έδρα της εταιρίας σας, το όνομα και ο τίτλος. Η κάρτα δε θα πρέπει να περιέχει πάνω από τρεις αριθμούς τηλεφώνου: του γραφείου, τον αριθμό κινητού σας και τον αριθμό φαξ (εάν είναι απαραίτητο). Επίσης θα πρέπει φυσικά να έχει το email και το τη διεύθυνση του site σας. Αυτό είναι όλο. Επιπλέον φροντίστε να διορθώσετε κάθε τυπογραφικό λάθος. Εάν υπάρχει κάποιο λάθος, να μην υποχωρήσετε σε καμία περίπτωση. Κάποιοι τυπογράφοι, αφού κάνουν λάθος, λένε: «εντάξει, τότε πληρώστε μου τα μισά». Μην μπείτε στον πειρασμό να πάρετε την κάρτα, ακόμα και δωρεάν.

Αναφορικά με το χρώμα, εκτός από το λογότυπο σας, θυμηθείτε ότι «το μαύρο είναι όμορφο». Ένα χρώμα είναι αρκετό, τα δυο είναι εντάξει. Περισσότερα χρώματα όμως, ειδικά μια πολύχρωμη κάρτα είναι σπατάλη χρημάτων και συνήθως δείχνει κακό γούστο. Δεν υπάρχει τίποτα που να δηλώνει πιο ξεκάθαρα ότι «έχω πάρει στα σοβαρά τις επαγγελματικές μου σχέσεις», από μια καλόγουστη μαύρη τυπωμένη γραμματοσειρά σε μια κενή κάρτα. Μια επαγγελματική κάρτα λευκή ή με ανοικτό παστέλ χρώμα είναι κατάλληλη στις περισσότερες περιπτώσεις. Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε υλικό πρώτης ποιότητας, τουλάχιστο 225 γραμμαρίων, αλλά όχι περισσότερο από 300 γραμμάρια.
Προτιμάτε τα ματ χαρτιά. Το υλικό δεν είναι απαραίτητο να είναι γυαλιστερό, αυτό μάλιστα είναι σπατάλη χρημάτων. Κάποια άλλα πράγματα που αποτελούν σπατάλη χρημάτων και δε συνάδουν με την εμφάνιση μιας σοβαρής επαγγελματικής κάρτας είναι: να είναι τυπωμένη και στις δυο πλευρές, να φέρει ανάγλυφη γραμματοσειρά, φωτογραφία (ειδικά δική σας), όπως επίσης και οι κάρτες που είναι φτιαγμένες από μέταλλο, πλαστικό ή κάποιο άλλο υλικό νέας τεχνολογίας.

Μοιράστε όσο περισσότερες κάρτες μπορείτε. 


Τώρα, λοιπόν, που έχετε τις επαγγελματικές κάρτες σας, είστε έτοιμοι να τις χρησιμοποιήσετε. Φροντίστε να παρακολουθείτε, όσο το δυνατό περισσότερες επαγγελματικές συναντήσεις, εκθέσεις, δεξιώσεις, κοκτέιλ πάρτι κλπ., μέρη δηλ., όπου συγκεντρώνονται πιθανοί πελάτες σας.
Κυκλοφορείστε και όταν συναντήσετε κάποιον με τον οποίο επιθυμείτε να έρθετε σε επαφή, ξεκινήστε τη συζήτηση ρωτώντας τον για το επάγγελμα του. Εάν τον επάγγελμα του είναι συμβατό με τον προσανατολισμό της δικής σας επιχείρησης, τότε συστηθείτε και παρουσιάστε την κάρτα σας με αξιοπρεπή τρόπο, διατηρώντας πάντοτε την επαφή με τα μάτια.
Προτείνετε την κάρτα, με τις τυπωμένες πληροφορίες προς την πλευρά του παραλήπτη και περιμένετε να πάρει την κάρτα ή να την κοιτάξει πριν συνεχίσετε την κουβέντα. Φροντίστε να έχετε ένα στυλό πρόχειρο, για να γράψετε πιθανές πληροφορίες στο πίσω μέρος της κάρτας.
Μην απολογείστε για την επαγγελματική σας κάρτα.
Πολύ συχνά οι άνθρωποι απολογούνται, είτε επειδή δεν έχουν επαγγελματική κάρτα, είτε επειδή υπάρχει κάποιο λάθος στην κάρτα τους. Εάν συμβεί αυτό, τότε έχετε χάσει το κύρος σας, και αυτό στέλνει μήνυμα ότι δεν είστε έτοιμοι για σοβαρή δουλειά. Όπως σημειώθηκε σε προηγούμενη παράγραφο, ποτέ μην αποδέχεστε από έναν τυπογράφο κάρτες που έχουν κάποιο λάθος. Εάν διαγράψετε έναν αριθμό τηλεφώνου που είναι τυπωμένος λάθος πάνω στην κάρτα και σημειώσετε στη θέση του το σωστό αριθμό, τότε αυτή σας η κίνηση ισοδυναμεί με την υπογραφή της θανατικής καταδίκης της επιχείρησης σας.